2016. május 31., kedd

Rántott finomságok szénhidrát csökkentett bundával



Igazán jó hír, szerintem sokunknak, hogy nem kell lemondani a rántott dolgokról, mert én személy szerint oda vagyok a a rántott húsért és minden bundázott zöldségért is. Tavasszal sok lehetőség van, jön a friss, zsenge tök, csillagtök, gomba, cukkini, karfiol, brokkoli, melyeket istenien el lehet készíteni egészségesen is.




Hozzávalók:

Izlés szerint zöldségek, brokkoli, karfiol, cukkini, tök, gomba, vagy bármilyen más  finomság
4 evőkanál szénhidrát csökkentett liszt (ZelleiTündi süteményliszet használtam)
4 tojás
Zsemlemorzsa helyett: Zabkorpa, aprítóban finomra darált mandula, parmezán sajt
morzsolt rozmaring és kakukkfű (lehet friss is, de nekem most nem volt itthon) keveréke
 1/2 kg csirkemell, ha húst is szeretnénk készíteni
Sütés két módon is lehetséges: 1.) Kókuszolajban serpenyőben
2.) Sütőpapíros tepsibe helyezem őket, egyenként megkenem őket kókuszolajjal vagy olivaolajjal és ropogósra sütöm

A brokkolit, karfiolt bő vízben főzzük roppanósra.
Vágjuk karikára a zöldségeket és alaposan sózzuk be, hagyjuk kicsit állni.
A panírozás a hagyományos módon történik, liszt, tojás és a zabkorpás-mandulás-parmezános keverék, melybe beleszórtam a kakukkfüvet és a rozmaringot.

A húst ugyan ilyen módon  elkészíthetjük és megsüthetjük, az eredmény nagyon finom lesz. 

Kétféle sütési módot is próbáltam, nekem a második jött be jobban, mert sokkal kevesebb zsíradék szükséges hozzá és ugyan olyan finom ropogós lesz a végeredményünk, ráadásul egy nagy tepsibe sokkal több zöldség fér bele, mint serpenyőbe. 








Nincsenek megjegyzések: