2016. május 13., péntek

Eperdzsem cukormentesen

Az idei első fecskék, akik üvegbe is kerültek, mert eperdzsemet (mártást) már többször is készítettem az utóbbi időben. (Gyerekeim imádják a túró és mákos gombochoz)

Receptet itt találtok:


Én 2 kg. epert főztem most , Dia Wellness negyedannnyi cukor helyettesítővel édesítettem. 

Hozzávalók:

2 kg. eper
4 evőkanál Dia Wellness negyedannyi cukor helyettesítő
1 tk pektin
1 tk. citromsav  helyett én most 1 ek. facsart citrom levet használtam, mert az volt itthon (azért kell, hogy az eperdzsem meg tudja tartani a színét és ne barnuljon be. )

Az epret megmostam, majd negyedekre vágtam, rászórtam a cukrot és főzni kezdtem. Amikor már kezd az eper szétfőni, botmixerrel kicsit össze pépesítem, de nem nyomom teljesen össze. Kb. 20 szem epret negyedekre vágok és beledobom a már majdnem kész szószba, hozzá adom a vanillia rúd kikapart belsejét, a pektint és a citrom levet. Várom amig összeforr és ezeket az epreket már nem nyomom szét, hogy darabos maradjon. Az előzőleg kifőzött üvegekbe szedem még így forrón, ráteszem a kupakot és fejjel lefelé hagyom kb. 5-10 percig. Száraz dunsztba tesszük és megvárjuk, amig az üvegek teljesen kihülnek, csak akkor vesszük ki belőle. Ha jól dunsztoltunk, ez akár két három napig is eltarthat. (Egy nagy fazékba bele bugyoláljuk plédekkel, párnákkal) Erre azért van szükség, hogy a dzsemünk sokáig elálljon tartósító szer nélkül, így ilyenkor a befőttek saját belső hőjét használjuk csírátlanításra. 

Legközelebb ugyan azzel a módszerrel epres-bodzavirág dzsemet fogok készíteni!!! Remélem akkor is velem tartotok!!!!

Jó befőzést mindenkinek!

Készíthetünk hozzá csokis kekszeket, melyeket eperrel és cukormentes csoki fagyival együtt finom desszertként tálalhatunk. Csokis  brownie keksz recept itt:



Nincsenek megjegyzések: