2016. május 18., szerda

Édesburgonya tócsni cukorborsó krémmel és füstölt pisztránggal


Az édesburgonyával már egy ideje ismerkedem, nagyon jó tapasztalataim vannak vele kapcsolatban. Szeretem sütni sütőben, vagy petrezselymes édesburgonya (újburgonya helyettesítésére) is kiváló, különleges édes ízével fantasztikus hatás   érhető el.


Természetesen én változtattam a recepten, hiszen a tócsniban lévő lisztet Zellei Tündi sütemény lisztjére cseréltem, és talán a legnagyobb változtatás, hogy nem növényi olajban, hanem kókuszolajban sütöttem ki őket. Kedves barátainktól kaptunk igazi Lillafüredi füstölt pisztrángot, kb. 15 perc alatt ropogósra sült a sütőben. Amikor kicsit kihült, kifiléztem és apró darabokra törtem a hal húsát.  Zöldborsónak most éppen szezonja van, ezért magam fejtettem őket, igazán ízes zsenge borsót sikerült vásárolnom.  Nézzük a recepteket:

Hozzávalók:
Édesburgonya tócsni 12 darabhoz

50 dkg édesburgonya
2 tojás
5 dkg ZelleiTündi lisztkeverék süteményekhez
Só, bors
1 gerezd fokhagyma
1 csomag újhagyma karikázva
1 csomag petrezselyemzöld aprítva

Sütéshez Kókusz olaj

Az édes burgonyát meghámozom, majd reszelő nagy lyukán lereszeltem. Sózom és kis időre állni hagyom. Jól kinyomkodom belőle az összes folyadékot, hozzá keverem a tojásokat, lisztet, fokhagymát, borsot, ha még szükséges sózom és az aprított petrezselyem zölddel és karikázott újhagymával együtt jól elkeverem.

Forró kókusz olajban kb. 3-4 percig oldalanként ropogós aranybarnára sütöm. Papírtörőre szedem és felitatom róla a felesleges zsiradékot. A szendvics tetejére teszek egy kiskanál borsókrémet és az apróra szétszedett füsölt pisztrángot. 


Édes burgonya Tocsni állaga sütés előtt


Serpenyőben aranybarnára sütöm mindkét oldalát kb. 3-4 perc alatt

 Zsenge borsó krém

Hozzávalók:

20 dkg zenge borsó
fél póréhagyma apróra vágva
1 ek. oliva olaj
só, bors ízlés szerint
2 gerezd fokhagyma
1 csomag petrezselyem zöld apróra vágva
2 dl tejföl
1 lila hagyma nagyon apróra vágva 


A vöröshagymát felaprítjuk és oliva olajon világosbarnára pirítjuk. Hozzáadunk egy gerezd zúzott fokhagymát, majd a borsót is és kb. 10 percig pároljuk lassú tüzön, amíg a borsó megpuhul. Hozzá adjuk a vajat, sót-borsot. Levesszük a tüzről és bele tesszük a tejfölt is. Amikor kihül, késes aprítóba tesszük a maradék fokhagymával, petrezselyem zölddel és pépesítjük. A nagyon apróra vágott lila hagymát csak beleforgatjuk, már nem pépesítjük tovább.


Édesburgonya tócsni  zöldborsó krémmel és füstölt pisztránggal





Nincsenek megjegyzések: