2016. április 14., csütörtök

Mákos és mandulás/zabkorpás túrógombócok


Kifejezette mákimádóknak!!!! én úgy készítem a mákos ételeket, hogy meg sem tudom kóstolni (még gyerekkoromban kórházba kerültem a mákos tésztától :-))))))) de Milla és Krisztián oda vannak érte a családban....
Mákos túró gombóc vörösboros fahéjas meggy mártással.... Eredeti recept: ITT







Eper mártás 

Hozzávalók:

1/2 kg eper
kókuszvirág cukor ízlés szerint
1 dl száraz rose bor

Az epret negyedekbe vágom, fölteszem egy nehéz serpenyőben a cukorral és főzni kezdem. Pár perc után, amikor a cukor elolvad, és kicsit szét fő az eper, hozzá öntöm a bort és tovább főzöm, amig el nem párolog a bor és nem kapok egy lekvár szerű állagot. Mennyei finomság, nem lehet belőle eleget készíteni.




Azért a nem "mákvirágok" is kaptak ám egészséges desszertet.... Túrógombóc ugyan az, mint a mákos belseje, csak zsemlemorzsa helyett pirított zabkorpa-aprított mandula keverékébe forgattam bele és kókuszcukros tejföl mártogatót készítettem hozzá






Nincsenek megjegyzések: