2016. április 9., szombat

Cake Pop azaz Süti nyalókák születésnapra

Múlt héten ünnepeltük Milla születésnapját, amit minden képpen úgy képzeltem el, hogy milliónyi falatka legyen, hogy tudjanak a gyerekek és felnőttek is válogatni akár főételben, akár pedig édességben-desszertben. A választás ezekre a süti nyalókákra esett, melyek elkészítése kicsit időigényes és pepecselős, de jól lefoglalja a társaság apraját és nagyját is, bulis dolog már csak a megalkotása is. Az elkészült édesség viszont szemet gyönyörködtető, változatos és garantált, hogy a gyerekek nem tudnak nekik ellenállni. Nem kell hozzá villa, tányér, csak fogják a kezükben és pár falattal már el is tünnek a fincsiségek, lehet tovább szaladni és a játékra koncentrálni. 








Szükségünk lesz egy fantasztikus receptre, egy szilikon formára, melyben ki tudjuk sütni a golyócskákat, pálcikára, csokira a bevonáshoz és különböző szóró cukrokra a díszítéshez. 

A Szilikon sütő forma ITT szerezhető be, könnyű vele dolgozni, 20 db pálcikát a sütővel együtt kapunk. 

Pálcikákat ITT találtok még külön, érdemes azonnal beszerezni belőle többet, mert garantáltan mindenkinél nagy kedvenc lesz. 

Az alap süti receptjét ITT találtam, de én változtattam rajta, mivel kis születés napos csapatunkban volt egy kisfiú, aki tej alergiás ezért ennek megfelelően a következő képpen alakult a recept:

A tésztához:
  • 80 g  bio margarin
  • 60 g kókusz virág cukor 
  • 1 tojás
  • 135 g Safi fitt sütemény liszt CH csökkentett 
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 80 ml Cocomas Kókusztejszín
  • fél teáskanál vaníliakivonat
  • 60 g durvára darált mogyoró
A csokibevonathoz:
  • 100 g magas kakaótartalmú étcsokoládé (Rizscsokit használtam, melyet Bio boltban vásároltam ITTa tejérzékenység miatt, de ha valakinek ez nem szempont mehet bele bármilyen más jó minőségű csokoládé is)
  • 2 evőkanál kókuszolaj
  • 2 evőkanál Cocomas Kókusztejszín
  • 2 evőkanál víz
  • kókusz virág cukor  ízlés szerint
Sajnos Márk a fehér csokis változatból már nem ehetett, de a világos nyalókákat ugyan úgy készítettem, mint az étcsozis változatot, annyi kivétellel, hogy jó minőségű, táblás fehér csokoládét olvasztottam gőz fölött..

Kis kanál segítségével a szilikon formába töltöttem az alapanyagot, ráhelyeztetm a tetejét és már mehetett is a sütőbe. Előmelegített sütőben 160 fokon 18-20 perc alatt készre sülnek. 


A sütigolyókat felszúrjuk a pálcikára. 

A csokoládét gőz fölött megolvasztjuk és lassan hozzá keverjük a többi hozzávalót. Egy kanál segítségével felhordjuk a csokimázat a sütire, (ha esetleg még nagyon folyékony, várjunk picit, hogy hidegebb legyen)))

A legizgalmasabb rész a díszítés, csoki reszelékkel, szóró cukrokkal, vagy fondantból készült különböző figurákkal izgalmas édességek készülhetnek. Díszítéshez szórócukrokat ITT találtok.



Ezek a gyönyörű desszertek megérdemlik, hogy hozzájuk illő módon legyenek tálalva. Ezért én mini tejes üvegecskéket horgoltam körbe és készítettem hozzájuk táblácskát, szerintem nagyon emelték az összképet.

Süti nyalókák tartóit magam készítettem. Mindegyik mini tejes üveg saját kis ruhácskát kapott.



Nincsenek megjegyzések: