2016. április 26., kedd

Mákos és Mandulás-Zabkorpás túrógombóc Szafi fitt hozzávalókkal


Mivel nálunk úgy tünik, hogy ezt a desszertet hetente legalább kétszer el kell készíteni, neki láttam még egészségesebb variáció keresésének és szerencsére találtam is egyet.

A receptet itt találtam: Szafi Fitt túrógombóc

A paleo változata tejmentes, gluténmentes, cukormentes.
Én nem a tejérzékeny változatot választottam, ezért rendes túrót használtam az elkészítés során. 


Így bátorkodtam az áprilisi kifőztük magazinban talált mákos túrógombócot e recept szerint elkészíteni és mákkal beforgatni..... Eredeti recept, ha valaki grízzel szeretné elkészíteni: ITT (Én ugye nem szeretem a mákot, de a család szerint fergeteges)))))
Természetesen sima változat is készült főleg Pancsimnak, amit szintén a már megszokott pirított zabkorpa-mandula örlemény keverékébe forgattam.

Nekem ezekkel az arányokkal lett istenien finom. Mindkét változathoz ezt a receptet használtam. 

- 500 gr bio túró
-125 gr Szafi fitt süteményliszt (Szafi Fitt sütemény liszt ITT)
- 3 tojás

Mákos bundához:

-Darált mák
- nyirfacukor ízlés szerit

Mandulás-Zabkorpás/zabörleményes bundához:

- aprítóban jól apróra zúzott mandula
- zabörlemény, melyet a mandulával együtt picit serpenyőben megpirítok
- kevés nyírfacukor ízlés szerint

Ma fagyasztott bogyós gyümölcsökből készült hozzá mártás:

- egy csomag fagyasztott bogyós gyümölcs
- 10 szem friss eper
- eritrit 1-2 evőkanál
- 2 tk. kókuszvirág cukor (kicsit karamellás az íze) 



Még több Szafi Fitt recept

A túrót villával összenyomkodtam. Hozzá adtam a lisztet és tojásokat, majd összedolgoztam.  Pár perc pihenés teljesen elég neki, nem kell órákra a hűtőbe tenni, hogy a dara felszívja a nedvességet és megpuhuljon.(amelett, hogy egészséges, ez sem utolsó szempont....) A víz hőfokát forrás után vissza veszem takarék lángra és már mehetnek is bele a gombócok. Tetszés szerint tölthetőek gyümölccsel de én inkább gyömölcsmártást készítettem hozzá. 

Miután gluténmentes, szénhidrátcsökkentett, kalóriaszegény akár vacsorára is fogyasztható. Finom, könnyű és egészséges.  Nekem bejött!!!










Nincsenek megjegyzések: