2016. szeptember 20., kedd

Focaccia szénhidrátcsökkentetten ZelleiTündi lisztkeverékből

Nagyon szeretjük az olaszok illatos kenyérláncosát a focacciat. Én első körben pizza tésztából készítettem el úgy, hogy a víz egy részét oliva olajra cseréltem. Zellei Tündi jól bevált kelt tésztához való lisztjét választottam, hogy szénhidrátcsökkentett legyen, ezáltal egészséges.

Eredeti recept: ZelleiTündi pizza tészta

Jó tanács: A focaccia akár lángos tésztából is elkészíthető, ZelleiTündi féle lángos tészta focaccahoz, kenyérlángoshoz, pizzahoz, lángoshoz 





Hozzávalók:

50 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék kelt tésztákhoz
2,5 dl langyosvíz
0,5 dl tej (élesztőt a fruktózzal futtatom fel)
1 dl olívaolaj
1 tk fruktóz 
3 dkg élesztő
4 teáskanál himalája só
1 tk morzsolt szárított rozmaring
 Tetejére friss rozmaring levelek
Maldon nagyszemű só

A lisztkeveréket kimérjük. Az élesztőt felfuttatjuk kevés tejjel és a fruktózzal.  Bele keverjük a lisztbe a sót, majd az élesztős masszát és vizet. Jól kidolgozzuk, aztán az olívaolajat is hozzácsorgatjuk, és tovább dagasztjuk. 1 óra a  pihentetés. (Ha igazán finom ropogós héjú pizzát szeretnénk, akkor pihentessük a dagasztott tésztát letakarva minimum 24 órát a hűtőben. Mielőtt fel szeretnénk használni 1 órával előtte vegyük ki a hűtőből és aztán gombócozzuk, formázzuk. Az igazi Olasz pizza kizárólag így készül. 2-3 napig is eltartahó így a tészta a hűtőben. Minél tovább áll annál könnyebben formázható, kevésbé szakad a végeredmény pedig annál ropogósabb lesz.)
A megkelt tésztát 20 dkg-os gombócokra osztjuk, majd formázzuk.  Lazán átgyúrjuk és kézzel széthúzogatjuk, mint egy lángos- vagy pizzatésztát. Majd egy sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és széthúzogatjuk, ujjbeggyel megnyomkodjuk.
Meglocsoljuk olívaolajjal, megszórjuk a felaprított rozmaringgal és a tengeri sóval. 20-30 percig tovább kelesztjük.
Végül 180-200 fokos sütőben, a tészta vastagságától függően, 15-20 percig sütjük. Mindkét variációt kipróbáltam már, az igazán ropogós a 24 órás kelesztés után lett nekem.

A kész focaccia fotójával adós maradok, mert mire frissen kisült, már megérkeztek a drága vendégeink, így nem sikerült őket lencse végre kapni, viszont a terített asztalról hoztam néhány képet.



Nincsenek megjegyzések: