2016. július 17., vasárnap

Jöhetne már a jóidő, mert egyre több féle fánkot próbálok ki a baracklekvár teszteléséhez

Gondoltam kipróbálok egy túrófánkot ZelleiTündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztjéből...lassan jöhetne a jóidő és megmenthetne, mert így ingerenciám van sütögetni...hiába mondom a családnak, hogy nyugi, nem hízlal, már lassan menekülnek előlem :-)))) Varázslatosan könnyű, lyukacsos szerkezetű laza fánkot kapunk cserébe fáradozásainkért. Megéri kipróbálni, mert egy laza nyári leves után is nagyszerű második fogás.

Eredeti recept: Lilafüge túrófánk


Az eredeti receptet átalakítottam, hogy szénhidrátcsökkentett és cukormentes finomság legyen a végeredmény. Nem csalódtam, mert a recept ZelleiTündi lisztjével fantasztikusan működik. 
Lisztek beszerzési forrása legkedvezőbb áron: ZelleiTündi webáruház

Hozzávalók: Kb 50-60 db fánkhoz

450 gr túró
5 tojás
2 tk szódabikarbóna
2 evőkanál 4:1 Negyedannyi ugyanannyi édesítő DiaWellness
18 dkg ZelleiTündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék süteményekhez
Bio reszelt citrom héj

Bő kókuszolaj a sütéshez kb 1 liter

Eredeti recept innen: Lilafüge túrófánk





A túrót villával összenyomkodom (aki homogén szerkezetűre szeretné, annak robotgépet ajánlok a túróhoz, én csak villával dolgoztam)
Egyesével hozzá keverem és jól bele dolgozom a tojásokat, majd hozzá keverem a cukrot, végül a szódabikarbónával és reszelt citrom héjjal elkevert lisztet is hozzá adom. Letakarom és hűvös helyen (nem kell hűtőben) 1 óráig pihenni hagyom. 

Az olajat felhevítem és kiskanál segítségével kis labdákat szaggatok az olajba, nem kell túl nagyokat, mert elég jól megnőnek. Ha jó méretet szaggattam, fordítani sem kell a golyókat, mert maguktól átgurulnak a másik oldalukra. Azért ha nem tennék, mindenképpen segítsünk nekik, nehogy megégjenek. Papírtörlőre szedem őket, majd porcukorral meghintem és baracklekvárral tálalom. Melegen és hidegen is isteni finom. 

A kiegészítő papír zacsikat innen szereztem be: Eztettem a bolt Papírtasak és Popcorn doboz












Nincsenek megjegyzések: