2016. július 13., szerda

Egy szuper este margójára... Meggyes-cseresznyés francia pite

Tegnap vendégek voltak nálunk, ezért készültem friss házi pitával, mártogató krémekkel és egy isteni meggyes-cseresznyés Galette-vel (francia pite). Természetesen mindent Zellei Tündi szénhidrátcsökkentett lisztjeiből sütöttem, a pitát kelt tésztához való liszttel, a Pitét pedig a süteményliszttel.  ZelleiTündi lisztek beszerzése

Sok sok recept, mind cukormentes és szénhidráttcsökkentett: ZelleiTündi receptek

Pitáról már korábban írtam, itt találjátok:





 Galette elkészítéséről már itt írtam:


A tésztát az előző linken talált módon készítettem. Meggyes és cseresznyés dzsemet is készítettem az eperlekvárnak megfelelő recept alapján cukormentesen

Lekvár készítése cukormentesen (Bármilyen gyümölccsel elkészíthető)

Hozzávalók:

a tésztához
22 dkg Zellei Tündi csökkentett szénhidráttartalmú lisztkeverék süteményekhez
15 dkg  hideg vaj/bio margarin
1 tojás
2 evőkanál hideg víz
csipet só
1 evőkanál 4:1 édesítő, ha ropogósabbra, keményebbre szeretnétek a tésztát, akkor 2 ek. eritritolt használjatok



Az epers Galette-hez képest annyi változtattam, hogy mielőtt a lekvárt rátettem a tésztára, előtte összekevertem túrót-mascarponet-eritritet és egy tojást, tehát egy túrókrémet, erre tettem a lekvárt és a tetejére került a magozott meggy, melyet kis eritrittel megszórtam sütés előtt. A süti szélét felvert tojással kentem meg. 

Hozzávalók túrókrémhez:

15 dkg bio túró
2 evőkanál mascarpone
1 evőkanál eritrit
1 tojás 

Hozzávalók meggy dzsemhez:

1/2 kg magozott cseresznye
1/2 kg magozott meggy  + 1/2 kg magozott meggy a tetejére díszítésnek
2 evőkanál eritritol
1 evőkanál stevia
friss facsart citrom leve 1/2 vagy citromsav 1 tk (szépen megtartja élénk színét tőle)
3:1 Dzsemfix fél tasak



Az omlós tésztához a lisztkeveréket a sóval, édesítővel és a hideg vajjal elmorzsoljuk.
Az eredeti recept negyedannyi ugyanannyi cukorhelyettesítővel készült, hogy omlós és puha legyen.  
 Hozzáadjuk a tojást és a hideg vizet és tésztává gyúrjuk. Fóliába  csomagoljuk és 1 órára a hűtőbe tesszük pihenni.Közben az meggyet kimagozzuk. Ha nincs cukormentes  meggy lekvárunk, akkor gyorsan el is készíthető.   A tésztát kivesszük a hűtőből és lisztezett deszkán kinyújtjuk 3 mm vastagságú kör alakra. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a tésztát, majd ráhalmozzuk a túrókrémet, megkenjük a  lekvárral úgy hogy a szélén hagyjunk kb. 3 cm tésztát, ami üresen marad. Ráhelyezzük a  magozott meggyeket  is és megszórjuk eritrittel, majd ráhajtjuk a maradék tésztát az oldalára . 180 C fokos sütőben 35 perc alatt készre sütjük. Ha kihűlt szeleteljük. Aki nem szeretné azonnal fogyasztani, ajánlom, hogy a túrókrém alá tegyen kevés zabkorpát, hogy a nedvességet kicsit felszívja. 





Vendég asztal sok sok finomsággal






Nincsenek megjegyzések: