2016. június 15., szerda

Almás pite másképpen (Pite Pop) szénhidrátcsökkentetten és cukormentesen





Már egyszer készítettem ilyen finom Almás pite pop-okat Milla születésnapjára, akkor még az eredeti recept szerint készültek.




 Hozzávalók: 

250 gr ZelleiTündi szénhidrátcsökkentett liszt süteményekhez
125 gr vaj
1 tojás
2-3 evőkanál púpos tejföl
3 dkg 4:1 Negyedannyi ugyanannyi Édsesítő (DiaWellness)
1 cs sütőpor
1 csipet só
reszelt citrohéj

Töltelékhez:

3 db savanyú alma
3 dkg fahájas nyírfacukor

1 tojás a tészta megkenéséhez



 A lisztkeveréket elmorzsoljuk a vajjal, majd a többi hozzávalóval együtt tésztát gyúrunk belőle. Nem szabad, hogy nagyon felmelegedjen a vaj a kezünktől, mert akkor nem lesz jó a tészta íze és állaga. Ketté választjuk a tésztát és folpackba csomagolva betesszük a hűtőbe. Addig meghámozzuk az almákat és vékony reszelőn lereszeljük, hogy kis lapocskákat kapjunk, majd hozzákeverjük a fahéjas nyírfacukrot.

Kiszaggattam kerek formára az almás pitéket, közepére levéből kinyomkodott fahéjas reszelt almát halmoztam, belenyomtam egy pálcikát, majd a kimaradt széleket megkentem a tojással és ráborítottam a második réteg tésztát is.
Villa segítségével jól összenyomkodtam a két réteget, hogy sütés közben ne váljanak ketté. Tetejüket megkentem tojássárgával, majd villával legalább háromszor megszurkáltam.





Pálcikás jellege miatt biztosan a gyerekek kedvence lesz, de nagyon jól mutatnak ünnepi asztalokon is.









Nincsenek megjegyzések: